sobota 9. února 2013

Kabelky

Ještě jako pracující člověk, před svatbou, jsem jednoho dne při procházce brněnskými ulicemi  pocítila touhu ušít si kabelku. Nevím, kde se to ve mě vzalo. Nikdy dřív mě to ani nenapadlo. V té chvíli jsem se jen pousmála, co mě to zase napadá. Ale ta myšlenka tam pořád byla a ne a ne ven.

O pár měsíců později jsem si na netu objednávala knížky a koupila si přitom také jednu o šití kabelek. Jen takovou malou, levnou. Ale nějak se mi zalíbila. Ale zůstala pak na dně šuplíku. Ale ta myšlenka, ta tam pořád byla.

Po svatbě, s prvním těhotenstvím, jsem pocítila velikou touhu začít zase šít (na vysoké škole na to opravdu nebyl vůbec čas). Při narození prvního dítěte už jsem měla doma ušité zavinovačky, kapsář na postýlku, nějaké ty oblečky ze staré Burdy, polštářky.

Pak jsem dostala do ruky rozhovor s Ivankou, Bellet. Bellet začala vydávat časopis Marina, časopis hoby šití pro začínající i pokročilé švadlenky. A bylo jasno. Předplatné na rok bylo zaplaceno a časopis jsem si brzy mohla konečně prohlížet, číst, snít a plánovat. A tam byla moje první kabelka. Tu jsem musela mít.

Kabelku jsem si ušila z rifloviny a ozdobila ji volným prošíváním quiltovací patkou.

 Střih Bellet design pro časopis Marina

Kabelky zatím vyrábím jen pro sebe. Jsou časově náročné a to je pro mě momentálně limitující. Ale nosit vlastnoručně ušitou kabelku to je zážitek, který se nedá popsat. To se musí zažít.

Kabelky z látky z kolekce Robin designérky Erin Ries



Podle Mariny jsem pak šila všechno možné, ale hlavně se naučila spoustu postupů a vychytávek. Poznala šikovné kamarádky, získala přístup ke krásným látkám. A tento svět látek mě naprosto pohltil.

Časopis Marina již neexistuje. Ale Bellet vydává nyní časopis Love Bellet fabrics, což je katalog látek z jejiho obchůdku.  Její obchůdek s látkami a šicí kurzy můžete navštívit tu: http://www.belletfabrics.cz/.







Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentáře :-)